نکاتی در مورد انجام تلفن درمانی موثر
در حالی که بسیاری از روانشناسان و بیماران برای درمان روانشناختی از ویدئو کنفرانس استفاده کرده اند ، این گزینه به دلیل محدودیت های فناوری و دسترسی یا نگرانی های ترجیحی برای همه قابل اجرا نیست. درمان فقط تلفنی یا صوتی شواهد محکمی دارد که از اثربخشی آن حمایت می کند و باید به عنوان گزینه ای مناسب برای مراقبت در نظر گرفته شود. با این حال ، درمان فقط صوتی جنبه های منحصر به فردی برای روانشناسان و بیماران دارد که باید در نظر بگیرند.
پس از در نظر گرفتن مواردی که در چک لیست فناوری خدمات تله روانشناسی ذکر شده است ، روانشناس همچنین باید رضایت کامل آگاهانه را انجام دهد ، مسائل اخلاقی / حقوقی مربوط به سلامت دورکاری را در نظر بگیرد و تشخیص دهد که درمان صوتی برای این بیمار مناسب است. روانشناس می خواهد برای هر یک از مراجعین بالقوه ، ریسک و فایده ای را انجام دهد که نیازها و ملاحظات درمانی خاص فرد را در هنگام مشارکت در بهداشت درمانی از راه دور فقط صوتی برطرف کند.
همانطور که در مورد سایر سلامت از راه دور ، روانشناس به برنامه ای برای مدیریت شرایط اضطراری و همچنین ایده ای در مورد انواع مسائلی که ممکن است نشان دهد درمان صوتی تنها برای یک فرد خاص کار نمی کند ، نیاز دارد.
در اینجا چند نکته برای ارائه خدمات فقط صوتی آورده شده است.
بیمار و محل را بررسی کنید
هنگامی که تشخیص دادید که درمان تلفنی / صوتی برای یک بیمار خاص منطقی است ، برنامه ریزی کنید که مرتباً در مورد وضعیت و مکان فرد س askال کنید و ثبت کنید. شما نمی توانید تنظیمات را مشاهده کنید بنابراین مهم است که اطمینان حاصل کنید که بیمار شما است و آنها در یک مکان خصوصی هستند.
در مواقع اضطراری ، هر بار تأیید محل بیمار ، اطمینان حاصل می کنید که در صورت نیاز می توانید از او کمک بگیرید. و حتی اگر بیمار شما برای اورژانس سلامت روانی کم باشد ، روانشناسان قبلاً گزارش داده اند که بیمار (کودک) در طول جلسه سلامت از راه دور فعال می شود ، زمین می خورد و شروع به گریه می کند و روانشناس باید به سرپرست برسد.
ممکن است اتفاقات ناگوار دیگری نیز رخ دهد ، مانند خفگی بیمار هنگام نوشیدن مقداری آب یا موارد دیگر که تهدید کننده خودزنی است.
حفظ حریم خصوصی و محرمانه بودن
هم شما و هم بیمار باید در طول جلسه و بعد از آن از حریم خصوصی و محرمانه بودن اطمینان حاصل کنید. هر فرد باید بتواند دستگاه را ایمن کند یا در غیر این صورت از تشخیص فعالیت دیگران بر روی تلفن جلوگیری کند.
به عنوان مثال ، بیمار یا درمانگر را می توان در لیست مخاطبین فقط با حروف اولیه مشخص کرد. با کنفرانس ویدئویی ، اغلب می توان مشاهده کرد که آیا شخص دیگری در جلسه حضور دارد یا خیر ، اما آیا شخص تنها است یا خیر ممکن است نیاز به تأیید شفاهی با درمان فقط صوتی باشد.
هم روانشناس و هم بیمار باید از تماس Wi-Fi عمومی یا ناامن برای تماس با تلفن همراه یا سایر دستگاه ها خودداری کنند. هدست کیفیت صدا را بهبود می بخشد ، راحت است و محرمانه تر از استفاده از گزینه بلندگوی تلفن است. در صورت امکان ، از استفاده از تلفن شخصی خودداری کنید ، بلکه به تلفن تجاری یا نمایندگی اعتماد کنید.
حواس پرتی ها را به حداقل برسانید
بسیاری از بیماران و گاهی روانشناسان ، داشتن روال قبل و بعد از جلسه درمانی مفید است. همانطور که ویزیت های حضوری نیازمند گذر منظم به جلسات و احوالپرسی از بیماران در منطقه انتظار و پس از آن ترانزیت پس از جلسه برای بیمار یا کاغذبازی برای روانشناس است ، هر یک از طرفین ممکن است برنامه ریزی برای انتقال چند دقیقه ای قبل و بعد از جلسات مفید باشد. به ایجاد انتقال به درمان یا از درمان می تواند برای اطمینان از حضور بیشتر در طول جلسه واقعی مفید باشد.
در حالی که یک فضای جداگانه برای مشارکت در درمان برای رعایت حریم خصوصی مهم است ، برای تمرکز و تمرکز نیز مهم است. بیمار را تشویق کنید تا آنچه را که برای یافتن آن فضا لازم است انجام دهد ، اعم از اینکه اتومبیل ، اتاق پودر یا نیمکت دور از درختی که از دیگران جدا شده است ، انجام دهد.
علاوه بر این ، هنگام استفاده از تلفن هوشمند برای جلسات فقط صوتی ، سایر برنامه ها ، زنگ ها ، اعلان ها و زنگ هشدارها را خاموش کنید که می تواند زمان اختصاص داده شده به طور خاص برای رفع نگرانی های سلامت روانی و رفتاری را مختل کند. سرانجام ، صفحه تلفن هوشمند را پایین بگذارید و بیمار خود را تشویق کنید تا همین کار را انجام دهد ، حتی پیام های خاموش یا سایر اخطارهایی که در طول جلسه می آید حواس شما را پرت نمی کند.
اقدامات اخلاقی خوب را حفظ کنید
اصول مندرج در قوانین اخلاقی APA به همان اندازه که برای دستورالعمل های متعددی که APA ارائه می دهد ، برای درمان فقط صوتی مناسب است. فناوری درمان اصول عملکرد اخلاقی خوب را که با دستورالعمل های عملی و اجماع حرفه ای آگاه شده است ، تغییر نمی دهد. توجه به هر گونه نگرانی و نسبت نسبی ریسک به سود ، ضروری است n برای ثبت تصمیمات بالینی خوب
تفاوت های ارتباطی را بپذیرید
اکثر مردم به برقراری ارتباط رودررو با دیگران عادت دارند ، حتی اگر در حال حاضر اغلب از طریق ویدئو کنفرانس انجام می شود. درمان فقط صوتی هنوز به مهارت های ارتباطی خوب نیاز دارد ، اما مستلزم این است که ما به نشانه های غیرکلامی گوش دهیم نه اینکه به دنبال این نشانه ها باشیم. ممکن است برخی از روانشناسان به دلیل تفاوت در سرعت و سرعت گفتمان ، مکث ها ، تردیدها ، تغییر در لحن یا انحراف یا تفاوت های دیگر گوش دادن را ترجیح دهند نه این که به طور مداوم بصورت بصری روی نشانه ها و تغییرات غیرکلامی تمرکز کنند.
با تمرین ، می توان با انواع مختلف "غیر کلامی" بیشتر هماهنگ شد ، اما روانشناسان ممکن است به خصوص در ابتدا متوجه شوند که آنها باید در ارتباط با همدلی و تلاش های خود برای ایجاد رابطه آشکارتر و مستقیم تر عمل کنند. گفتن جملاتی مانند "من در حال حاضر نمی توانم چهره شما را ببینم ، به من بگو چه احساسی داری" یا "شما نمی توانید مرا ببینید ، اما من ناراحتم که با این تجربه دشوار روبرو شدید" ممکن است مبادله احساسی را تسهیل کند.
علاوه بر این ، ممکن است به صداهای مکرر که نشان می دهد به بیمار خود گوش می دهید نیز نیاز باشد. در حالی که بیمار با مواد دشوار ، ایده های چالش برانگیز یا احساسات قدرتمند دست و پنجه نرم می کند ، ممکن است به ظرفیت بیشتری برای تحمل سکوت نیاز داشته باشد - به ویژه اینکه فرد نمی تواند بیمار را ببیند.
با همه بیماران ما ، وقتی فرهنگ ، قومیت یا زبان بیمار ما با فرهنگ ما متفاوت است ، باید توجه ویژه ای داشته باشیم. اما ، هنگامی که ما فقط از طریق تلفن ارتباط برقرار می کنیم ، می خواهیم "خودمان را بررسی کنیم" تا مطمئن شویم که بر اساس آنچه می شنویم بدون داشتن اطلاعات بصری اضافی ، فرضیات نادرستی انجام نمی دهیم.
این امر به سادگی نیاز به آگاهی و حساسیت بیشتری نسبت به این تفاوتها و نحوه متفاوت از تماس تلفنی دارد تا مکالمه حضوری. این معمولاً در آغاز رابطه درمانی با بیمار و درمانگر با یکدیگر آشنا می شود.
در صورت نیاز به کمک مراجعه کنید
وقتی از انجام کاری مطمئن نیستید ، با همکاران آگاه ، قوانین مربوطه ، قوانین اخلاقی قابل اجرا و استانداردهای حرفه ای موجود مشورت کنید. انجمن مشاوره و روان درمانی بریتانیا راهنمایی های مربوطه دارد. در مورد سوالات حقوقی ، با وکیل مجرب در این زمینه مشورت کنید.
مانند سایر مراقبت ها ، رابطه درمانی بسیار مهم است و حفظ تمرکز بر ایجاد و برقراری رابطه قوی می تواند به روانشناس و بیمار کمک کند تا با موفقیت از راه دور سلامت صوتی را برای رسیدن به اهداف درمانی پیش ببرند.
منبع: مشاوره تلفنی و اهمیت آن در زندگی